27 maj
Laboratoria nr 11 program nr 1
Struktury, odwołania do pól struktury, inicjalizacja zmiennej strukturalnej. Pola bitowe i unie.
#include "stdafx.h" #include <string> #include <iostream> // Wielkosc ustalona tablicy do przechowywania snakow const int snackCount = 3; /** * * Program Główny prezentujący funckje C++ wyprowadzania treści na wyjście konsoli. * Program prezentujacy zastosowania struktur w programowaniu * * @author Marcin Mirończuk * */ int main() { using namespace std; struct Batonik { std::string marka; float waga; int iloscKalori; }; // Deklaracja tablicy przechowujacej struktury Batonik Batonik batoniki[snackCount]; // Deklaracja i inicjalizacja wybranych struktur Batonik snack = {"Super chrupek" , 2.3, 350}; Batonik superSnack = {"Super mega chrupek" , 4.6, 700}; Batonik megaSnack; megaSnack.marka = snack.marka + " " + superSnack.marka; megaSnack.waga = snack.waga + superSnack.waga; megaSnack.iloscKalori = snack.iloscKalori + superSnack.iloscKalori; // Dodanie batonikow do tablicy batoniki[0] = snack; batoniki[1] = superSnack; batoniki[2] = megaSnack; for(int i = 0; i < snackCount; i++) { std::cout << "Parametry batonika nr " << i+1 << " to: " << std::endl; std::cout << "- marka - " << batoniki[i].marka << std::endl; std::cout << "- waga - " << batoniki[i].waga << std::endl; std::cout << "- ilosc kalorii - " << batoniki[i].iloscKalori << std::endl; } /** Wersja z dynamiczna alokacja pamiei na struktur */ // Zalokowanie pamieci na nowa strukture wypadkowa Batonik *dmegaSnack = new Batonik; dmegaSnack->marka = snack.marka + superSnack.marka; dmegaSnack->waga = snack.waga + superSnack.waga; dmegaSnack->iloscKalori = snack.iloscKalori + superSnack.iloscKalori; delete dmegaSnack; std::cin.get(); return 0; }
Skomentuj ten wpis