Laboratoria nr 3 program nr 1

Zmienne. Deklaracje zmiennych. Komentarze. Podstawowe typy zmiennych. Nazwy zmiennych. Stałe liczbowe. Operatory arytmetyczne. Operator przypisania. Priorytet operatorów arytmetycznych. Wyrażenia arytmetyczne. Funkcja printf. Funkcja scanf. Stałe i funkcje z pliku nagłówkowego math.h oraz cmath. Przykłady kodu w C/C++.

#include "stdafx.h"
#include <stdio.h> // Biblioteka odpowiedzialna za obsluge wejscia wyjscia
#include <conio.h>
#include <cmath>	// Biblioteka z funkcjami matematycznymi

/**
*
* Program Główny prezentujący funckje C wyprowadzania treści na wyjście konsoli.
* Wprowadzanie danych do programu i podstawowe operacje arytmetyczne.
* Liczenie pola powierzchni prostokata.
*
* @author Marcin Mirończuk
*
*/
int main()
{
	// Krawedz a
	float a;

	// Krawedz b
	float b;

	// Pole powierzchni
	float p;

	// Przypisanie wartośći 0 do zmiennych a,b,p
	a = b = p = 0;

	printf("Program do obliczania pola powierzchni prostokąta\n");
	printf("Program wykonał Marcin Mironczuk\n");
	printf("P - Pole powierzchni\n");
	printf("a - dlugosc pierwszej krawedzi\n");
	printf("b - dlugosc drugiej krawedzi\n");
	printf("P = a*b\n");

	// Wprowadzanie i czytanie dlugosci krawedzi a
	printf("1. Podaj dlugosc krawedzi a: \n");
	scanf("%f", &a);
	printf("Podana przez ciebie dlugosc krawedzi a = %f", a);

	printf("\n");

	// Wprowadzanie i czytanie dlugosci krawedzi b
	printf("2. Podaj dlugosc krawedzi b: \n");
	scanf("%f", &b);
	printf("Podana przez ciebie dlugosc krawedzi b = %f", b);

	printf("\n");

	printf("3. Wcisnij dowolny klawisz aby obliczyc pole powierzchni\n");
	
	getch();

	printf("\n");

	printf("4. Pole powierzchni prostokata P wynosi: \n");

	// Obliczenie pola powierzchni
	p = a*b;

	printf("%f", p);

	getch(); 
	
	return 0;
}

Skomentuj ten wpis